تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ بررسی می‌کند:

پروژه حذف ظریف | اصول‌گرایان دو هفته بعد از انتخابات شمشیر را برای پزشکیان از رو بستند | گزارشی از استراتژی دوگانه اصول‌گرایان

اصول‌گرایان با استراتژی دوگانه تخریب ظریف و تحقیر پزشکیان درصدد سنگ‌اندازی در راه شورای راهبری دولت جدید جدید هستند. اما آیا تاکتیک‌های آنان به اندازه کافی نخ‌نما نیست؟

 پروژه حذف ظریف | اصول‌گرایان دو هفته بعد از انتخابات شمشیر را برای پزشکیان از رو بستند | گزارشی از استراتژی دوگانه اصول‌گرایان

رویداد ۲۴ | مهدی شاه‌زمانیان: تنها دو روز بعد از آنکه صداوسیما علی‌رغم میل باطنی و تحت فشار افکار عمومی مجبور شد محمد جواد ظریف را به برنامه خبری شبانه خود دعوت کند، موج فشار بر روی رئیس شورای راهبری زیاد شده است.

ابتدا کاربران سایبری شروع کردند به انتشار توئیت‌های جعلی. در این توئیت‌ها اعلام شده بود که در دولت جدید اهل سنت بودن یا زن بودن امتیاز دارد اما شیعه‌بودن امتیاز ندارد! در حالی که برخی هواداران مسعود پزشکیان سعی می‌کردند به این کاربران سازمانی، مفهوم «تبعیض مثبت» و کمک کردن به افراد در حاشیه و محروم را بفهمانند، تکرار مدام حرف‌هایی از این دست که شورای راهبری پزشکیان در صدد کنار زدن شیعیان از دولت هستند، نشان می‌داد که فرمان تخریب از جای دیگری صادر شده و این کاربران سازمانی قرار نیست و ماجرا بدفهمی نسبت به سیاست محروم‌زدایی مسعود پزشکیان نیست.


بیشتر بخوانید:

دلواپسی کیهان از پیروزی پزشکیان؛ باید کف خیابان بخوایم و روستا به روستا برویم!


گام بعدی اصول‌گرایان همان اقدام کلاسیک همیشگی بود؛ کفن‌پوشان در نماز جمعه. البته این بار خبری از کفن نبود و شعارها از مضامین کلاسیک «مرگ بر ...» به شعارهای بی‌ادبانه‌تری مانند «ظریف گورتو گم کن» تغییر کرده بود. حضور چهره‌هایی مانند زاکانی در جبهه اصول‌گرایان که تنها مزیت خود را فحاشی و لات‌بازی می‌دانند نوید این را می‌داد که ادبیات در پیاده‌نظام این گروه هم بی‌ادبانه شود.

و دست آخر شنبه فرار رسید و معلوم شد حسین شریعتمداری بعد از سه سال ستایش از دستاوردهای دولت مستقر دوباره قرار است به روزهای اوج تهمت‌زنی و مدیریت جنگ روانی علیه دولت بازگردد. حرف حسین شریعتمداری روشن بود: ظریف باید از شورای راهبری دولت کنار گذاشته شود. در استدلال البته آقای شریعتمداری چیز تازه‌ای نسبت به کاربران قرارگاهی نداشت و همان‌ها را تکرار کرده بود. شریعتمداری با پیش فرض اینکه پزشکیان «بچه» است و می‌شود با «خاضعانه» تمنا کردن می‌توان او گول زد، از رئیس‌جمهور منتخب خواسته بود که ریاست جمهوری را از ظریف پس بگیرد و حرف‌های ظریف در صداوسیما را «ضدشیعی» و «سخیف» خواند.

تلاش روزنامه همشهری و مدیرمسئول آن، محسن مهدیان، مانند همیشه مذبوحانه‌تر از ریش سفید روزنامه‌های اصول‌گرا بود. صفحه اول روزنامه همشهری مثل همیشه یک کاردستی دبیرستانی بود که در آن ظریف و پزشکیان پشت به پشت هم بودند و قرار بود بعد از خواندن انشای روزنامه همشهری برای همیشه از هم جدا شوند.

استراتژی اصول‌گرایان در این چند روز بر دو چیز استوار بوده است: تخریب ظریف از این طریق تحریف صحبت‌های او و ضدشیعی خواندن آن‌ها و دوم تحقیر پزشکیان بر این مبنا که او رئیس‌جمهور نیست و ریاست‌جمهوری را به ظریف و اصلاح‌طلبان سپرده است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
0
شک نکنیدپشت همه این مسایل جلیلی واعوان وانصارشه
نظرات شما